Skip links

چگونه تیک تایید یوتیوب را بگیریم؟

تیک تایید یوتیوب نشان یا علامتی است که اعتبار یک کانال را تایید می‌کند. کاربران یوتیوب با جستجوی نام یک کانال، علامت تایید را کنار آن خواهند دید؛ این تیک نشان دهنده این است که یوتیوب کانال شما را می‌شناسد. دریافت نشان تأیید YouTube برای هر کسی که می‌خواهد از این پلتفرم کسب درآمد کند بسیار اهمیت دارد. البته کار آسانی نیست! حتی ممکن است که شما شرایط دریافت آن را کسب کرده و پس از مدتی از دست داده‌اید! در این مطلب به بررسی نحوه گرفتن تیک تایید یوتیوب و اهمیت آن می پردازیم.
تایید یوتیوب چیست؟
نشان تأیید یوتیوب یک علامت تیک خاکستری یا یک نت موسیقی خاکستری است، که به ترتیب در کنار نام کانال یک یوتیوبر یا یک هنرمند YouTube نشان داده شده است. اکنون، کانال YouTube خود را بررسی کنید. اگر هیچ یک از این علامت‌ها را نمی‌بینید، کانال شما تأیید نشده است. این تیک تأیید، اعتبار کانال را نشان می‌دهد. در واقع به کاربران می‌گوید که کانال یوتیوب شما توسط یک انسان واقعی، یک یوتیوبر، یا یک برند/سازمان معتبر اداره می‌شود.

برای دریافت تیک تایید یوتیوب دو نکته را باید در نظر داشت:

تأیید شدن در YouTube به این معنی نیست که به ویژگی‌ها، هدیه‌ها یا جایزه‌های انحصاری دسترسی خواهید داشت. این تیک تنها به کانال شما اعتبار می‌بخشد. به عبارت دیگر، بینندگان YouTube احتمالاً در اولین باری که ویدیوی شما را در فید می‌بینند به کانال شما اعتماد خواهند کرد.
از ترافیک سرقتی جلوگیری می کند. تأیید شدن در YouTube از کپی‌ رایت یا جعل هویت از سرقت ترافیکی که باید به کانال شما برود جلوگیری می‌کند.
تیک تایید یوتیوب همان تایید حساب یوتیوب است؟
خیر! این دو مورد کاملا از هم مجزا هستند.

تأیید حساب یوتیوب

مانند سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، یوتیوب از شما می‌خواهد که حساب خود را با اضافه کردن یک شماره تلفن در هنگام ساخت کانال تأیید کنید. این کار به YouTube نشان می‌دهد که شما یک انسان واقعی هستید، نه یک ربات که سعی در اسپم کردن سایت دارد. با تأیید حساب خود، به شما امکان آپلود ویدیوهای بیش از ۱۵ دقیقه، اضافه کردن تصاویر کوچک سفارشی، پخش جریانی زنده و درخواست تجدیدنظر برای ادعاهای شناسه محتوا داده می‌شود.
تیک تایید یوتیوب

این تیک نشان تایید یوتیوب است؛ اگر کانالی تأیید شده باشد، کانال رسمی یک خالق، هنرمند، شرکت یا شخصیت عمومی است. کانال‌های تأیید شده به تشخیص کانال‌های رسمی از کانال‌های دیگر با نام‌های مشابه در YouTube کمک می‌کنند.

با یک شماره تلفن، می توانید حساب YouTube خود را در یک ثانیه تأیید کنید. اما دریافت نشان تأیید به زمان و تلاش نیاز دارد زیرا باید تمام شرایط لازم را کسب کنید.
تقریباً در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، دو چیز را تایید می کند. اول، شخصی که صاحب حساب است، همان کسی است که ادعا می کند. دوم، شخص در مورد اشتراک گذاری محتوای اجتماعی جدی است. هر گونه تاکتیک غیر معتبر برای افزایش بازدید یوتیوب یا افزایش سابسکرایبر دیر یا زود نتیجه معکوس خواهد داشت. به این دلیل که YouTube دیگر کانالی را صرفاً بر اساس تعداد دنبال‌کنندگان تأیید نمی‌کند.

علاوه بر این، دریافت نشان تأیید به محافظت از کانال شما در برابر اشتباه گرفتن با کانال‌های «جعلی» در YouTube کمک می‌کند. کانال‌های آن‌ها مانند کانال شماست، اما از آنجا که کانال شما توسط YouTube تأیید شده است، دنبال‌کنندگان شما می‌توانند شما را پیدا کنند و مخاطبان بالقوه می‌توانند شما را به‌عنوان یک برند مورد اعتماد شناسایی کنند.

شرایط دریافت تیک تایید یوتیوب
بسیاری از یوتیوبرها با اینکه شرایط لازم را کسب کرده‌اند، اما نمی‌دانند که خودشان باید برای دریافت تیک تایید اقدام کنند.

حداقل ۱۰۰۰۰۰ سابسکرایبر داشته باشید.
معتبر باشید، به این معنی که کانال شما باید نماینده خالق، برند یا موجودی واقعی باشد که مدعی هستید.
کامل باشید، یعنی کانال شما باید عمومی باشد و توضیحات، نماد کانال و محتوا داشته باشد و در یوتیوب فعال باشد.
برای درخواست نشان یوتیوب باید زمانی که به شرایط گفته شد رسیدید:

با آدرس ایمیل کانال واجد شرایط وارد URL شوید.
روی عکس پروفایل خود در بالا سمت راست کلیک و حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
یوتیوب اگر تشخیص دهد که کانال‌ درخواست داده سعی در جعل هویت کانال یا برند دیگری را دارد، علاوه بر این‌که درخواست را تأیید نمی‌کند، ممکن است کانال را هم از دسترس خارج کند.

چگونه بدون تیک تایید یوتیوب، کانال خود را متمایز کنیم؟
اگر کانال شما تأیید نشده است، در اینجا چند راه دیگر برای تشخیص کانال خود از کانال های مشابه وجود دارد:

از یک نام کانال منحصر به فرد استفاده کنید که نشان دهنده شخصیت شما و نوع محتوایی است که منتشر می کنید.
از یک تصویر با کیفیت بالا برای تصویر نمایه خود استفاده کنید تا کانال خود را در نتایج جستجو حرفه ای جلوه دهید.
طرح‌بندی کانال و نام تجاری خود را برای ظاهر و احساس شخصی در صفحه اصلی کانال خود سفارشی کنید.
چگونه تیک تایید یوتیوب را از دست ندهیم؟
قوانین یوتیوب را نقض نکنید. حتی اگر همه معیارها را رعایت کرده باشید و نشان تأیید دریافت کرده‌اید، یوتیوب می‌تواند آن را حذف کند. نام کانال خود را تغییر ندهید، اگر نام کانال خود را تغییر دهید، تیک تایید یوتیوب را نیز از دست خواهید داد. اما می توانید با استفاده از اسم جدید دوباره برای تأیید درخواست دهید.

کلام آخر

دریافت نشان تأیید یوتیوب آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. قبل از اینکه بتوانید آن را دریافت کنید، کار زیادی لازم است انجام دهید! اما تا زمانی که قوانین یوتیوب را دنبال کنید، برای دستیابی به علامت خاکستری مشکلی نخواهید داشت.

Leave a comment